Treceți la conținutul principal

De ce ne imbolnavim: valorile, somnul si cafeaua

Pentru a afla ce este boala, sa vedem ce spune Organizatia Mondiala a Sanatatii ca este sanatatea:
„Sănătatea reprezintă o stare de bine completă, fizică, psihică și socială, și nu reprezintă doar absența unei boli sau a unei infirmități”.

Dr. Julian Johnson spunea:"In lume exista o singura boala: anemia spirituala".
Haideti sa vedem daca avea dreptate. Depresia si numarul de boli psihice este in crestere rapida si cuprinde inclusiv copiii de varste tot mai mici.

Omul care a uitat cine este si de unde vine se aseamana unei celule canceroase - si-a uitat menirea (o celula canceroasa este o celula care are ADN-ul codat cu o informatie gresita, cu o eroare, uitand ca are menirea de a fi o celula de ficat, de pancreas, de stomac etc. ).

Un om care si-a uitat menirea, ia decizii gresite si adopta comportamente distructive pentru el si pentru ceilalti.

Astfel apare stilul de viata autodistructiv.

Dintre factorii cei mai distructivi pentru sanatate sunt:

1. Valori gresite, iluzorii si orientarea intregii vieti in jurul acestor valori.

Daca un om alege ca valoare placerea imediata, egoista, materialismul, superficialitatea, hiperactivitatea, ignoranta, dependentele (de tehnologie, TV, social media, alcool, droguri, consumerism), libertinajul,  mimetismul (sa fim, sa avem si sa facem ca ceilalti, ca moda, ca trendurile), prostitutia ( a face o munca in care nu crezi sau a sta intr-o relatie falsa), mastile sociale, prefacatoria si cultul imaginii de sine - toate acestea in detrimentul valorilor fundamentale, este pe un drum de autodistrugere.

Aceste false valori si distrugerile pe care le produc au si suport stiintific. De exemplu, atunci cand minti se schimba chimia si electromagnetismul creierului. Pe asta se bazeaza detectorul de minciuni.
Atunci cand ai o dependenta si o cultivi se schimba nivelele de dopamina din creier. In cele din urma aceste nivele nu pot fi satisfacute de viata obisnuita si se instaleaza depresia.

Atunci cand felul in care traiesti este in conflict cu valorile fundamentale, acest conflict intoxica intreg organismul, ducand in cele din urma la distrugere, boala si moarte prematura.

Care sunt valorile fundamentale care constituie esenta noastra : Sufletul, Adevarul, Constiinta, Bunatatea, Iubirea, Discernerea binelui de rau, Sinceritatea, Generozitatea, Intuitia, Autenticitatea, Curajul, Increderea si Credinta, Libertatea sufletului, Integritatea, Puritatea, Comunicarea Sufletului cu Sursa lui, Dumnezeu.

Boala omului de azi, modern si occidental este ca da importanta unor lucruri nesemnificative si e complet ignorant in ceea ce conteaza cu adevarat.

2. Somnul alterat. Noi avem un bioritm. Un ritm circadian. Asta inseamna ca anumite organe lucreaza intens sau se odihnesc in intervale foarte precise. Acest bioritm nu poate fi pacalit sau schimbat. Asta se vede foarte clar la cei care zboara mai multe fuse orare. Oricat dorm cand ajung la destinatie, isi revin abia in cateva zile.

Incalcarea repetata a acestui ceas interior duce in cele din urma la boala, mai repede si mai radical decat dieta si lipsa de miscare la un loc. Ceasul interior ne spune ca intre orele 22 si 5 este esential sa dormim pentru a avea reglate: suprarenalele, tiroida, sistemul nervos si creierul, sistemul imunitar, vezica biliara, ficatul, si plamanii. Adica functiile esentiale pentru viata.

In camera de dormit nu trebuie sa existe televizor, aparate electronice, telefon mobil, wifi si nici unde apropiate ale acestora.
Utilizarea ecranelor dupa apusul soarelui afecteaza secretia de melatonina si hormon de crestere. Asta inseamna imbatranire rapida si boala la adulti, crestere si dezvoltare slaba la copii. Influenteaza de asemenea, cantitatea hormonului vasopresina la barbati, astfel ca acestia sunt mai putini dispusi sa ramana fideli partenerei.

Temperatura ideala pentru cap este de 17-19 grade si, pentru secretia de melatonina, este obligatoriu sa fie PERFECT intuneric. S-a dovedit ca un led pus in spatele genunchiului (deci pleoapele persoanelor erau in intuneric complet) altera ritmul circadian si secretia de melatonina.

Ceasul desteptator trebuie pus sa sune la un multiplu de 90 de minute fata de ora de culcare. Adica: daca ne culcam la ora 22 ne putem trezi fara a fi afectati la 4, la 5,30, la 7 sau la 8,30. Nu intre. Creierul, in cadrul unui ciclu de somn trece pe diferite unde cerebrale si este daunator sa ne trezim atunci cand creierul este in undele delta si theta,  de somn profund.

Idealul este ca tu sa te trezesti fara alarma. O persoana sanatoasa se trezeste spontan , odihnita la 5-6 dimineata. In special la copii este foarte daunator sa nu isi ia doza necesara de somn si sa fie treziti fortat (pt scoala, gradinita).

Disciplina somnului face efectiv diferenta dintre viata si moarte. Felul in care mergem la culcare si felul in care iesim din somn si intram in zi, schimba efectiv CARACTERUL SI VIATA. Te mira acesta afirmatie? Incearca.
Astfel cei care merg la culcare cu agenda facuta pentru a doua zi, fara toxine mentale (nu se intoxica cu informatii TV sau online dupa apusul soarelui), cei care dorm singuri in pat, in propria lor energie si isi indreapta atentia ultimelor minute inainte de somn catre rugaciune, meditatie, recunostinta si conexiunea cu propriul suflet si cu Divinitatea, acesti oameni SPRIJINA VIATA DIN EI INSISI SI DIN JURUL LOR.
Cei care au o disciplina la trezirea din somn castiga energie, claritate si capacitatea de a lua decizii bune. Astfel la trezire e nevoie sa nu amani. Sa nu reprogramezi alarma sau sa nu mai petreci cateva minute dormitand, "furand".Te intinzi si fara graba te ridici in sezut. Iti acorzi macar 3 minute in care sa stai in liniste, intr-o rugaciune sau meditatie. Apoi te dai jos din pat pe ambele picioare. Datul jos din pat este prima actiune pe care o faci in zi. Realizezi ce impact are daca prima ta actiune este o amanare si nu face parte dintr-o disciplina? Realizezi cum un astfel de obicei predispune la lene, confuzie si amanare?
Urmatoarele 30 de minute sunt ale tale. Daca stapanesti inceputul zilei, stapanesti ziua. In urmatoarele 30 de minute poti sa iti faci toaleta, sa faci dus, exercitii, plimbare, mic dejun, sa asculti muzica prefertata - orice iti hraneste trupul, sufletul si mintea. Important este sa fie 30 de minute de disciplina in fiecare dimineata. Exclus viciile: fumat, cafea, verficarea mesajelor, retelelor sociale sau mailului.

Igiena somnului este esentiala. S-au facut studii care au aratat ca doar o noapte pierduta de un adult sanatos creste riscul de Alzheimer. Articolul cu studiile aici.

Curatarea de celule canceroase, de virusi si bacterii nocive se face daca la miezul noptii suntem deja in somnul profund. De aceea, medicii si personalul medical care face garzi au cea mai mica speranta de viata. Ei si orice persoana care are ture de noapte trebuie sa inteleaga riscul la care se se supune.

De aceea, Terapia Bowen, resetand toate sistemele inlatura acest risc la persoanele care fac preventiv cateva sedinte.


3. Cafeaua. Cafeaua este cea mai consumata otrava. Iata ce face:
mareste secretia de cortizol, hormonul de reglaj al stresului. Studiu stiintific complet aici. 
Ce face cortizolul crescut? Duce la epuizarea suprarenalelor. Articolul complet al Dr. Soescu despre epuizarea suprarenalelor si semnele ei  aici  : depresie , oboseală, alergii, probleme ale tiroidei, probleme sexuale, libido scazut, sistem imunitar slabit,  cortizol crescut, creștere în greutate (la nivelul feței, partea superioară a spatelui și a torsului) ,  obezitate (îndeosebi obezitate abdominală), dureri de spate, concentrare scăzută , acnee,  probleme de memorie, insomnie, iritabilitate,  păr pe față sau chelire la femei, anormalități menstruale, dereglări ale nivelului de zahăr din sânge/hiperglicemie,  densitate minerală osoasă scăzută,  hipertensiune si hipotensiune arterială, umflături la nivelul mâinilor și picioarelor, slăbiciune la nivelul brațelor și picioarelor (cauzată de scăderea masei musculare) , piele subțire, vindecare dificilă a rănilor,  învinețire ușoară.
Cortizolul in exces pune organismul pe modul primitiv de supravietuire pe "lupta sau fugi", de aceea: se reduce mult detoxifierea, diviziunea si hranirea celulara, scade inteligenta si functiile cerebrale superioare.
- cei care intrerup cafeaua au dureri de cap pentru ca toxinele care nu au fost eliminate la timp, sunt prea multe
- este o otrava - de aceea, creierul ordona imediat eliminarea scaunului - o reactie normala la ingerarea oricaror otravuri
- deshidrateaza profund inclusiv organele si fascia  (cel mai important tesut din corp - cel pe care lucreaza impulsurile Bowen)
- imbatraneste impiedicand sinteza colagenului. Studiu clinic aici
- la femei duce la lasarea sanilor, din cauza deshidratarii si distrugerii colagenului foarte important in elasticitatea sanilor
- inhiba sinetza ADN!!! Studiu clinic aici.
- irita stomacul si intestinele
- acidifica
- scoate minerale esentiale din corp
- epuizeaza sistemul endocrin pentru ca creierul si glandele endocrine depun eforturi foarte mari pentru a contrabalansa efectul cafeinei. Acest lucru se numeste toleranta la cafeina.
- altereaza ritmul circadian de care am vorbit mai sus
- imbolnaveste ficatul - cel mai puternic organ capabil sa lupte cu bolile grave
- CEASCA DE CAFEA NU CONTINE ENERGIE. Senzatia de energizare este data de cortizol si secatuirea rezervelor de energie stocate de organism pentru cazurile de urgenta (boli grave sau accidente, situatii de viata si de moarte).
- este extrem de daunatoare pentru sistemul nervos. Este suficient sa beti o cafea pe stomacul gol dupa o pauza mai lunga. Veti observa cum va tremura mainile ca si la cei bolnavi de Parkinson.
- NU contine antioxidanti, decat cafeaua verde, proaspata. Cine bea asa ceva? Ati fost mintiti. Cafeaua prajita, adica cea obisnuita are nevoie de antioxidanti pentru a contracara grasimea nociva , oxidata sau chiar ranceda rezultata in urma prajirii.
- duce la desensibilizare, la anestezie emotionala, creste anxietatea.
- creeaza dependenta datorita schimbarilor majore pe care trebuie sa le faca creierul si glandele lui, impreuna cu tot sistemul endocrin si nervos, pentru a se adapta la efectele ei distructive. Acesta e toleranta la cafeina. Efectele cafelei mai dureaza inca 3 saptamani de la ultimul consum.


Acestea fiind zise, va doresc sa aveti gandul cel bun si decizia corecta. In curand articolul mult asteptat despre cum functioneaza din punct de vedere stiintific Terapia Bowen.